Referat fra mødet den 14. oktober 2010

Godkendelse af referat fra sidste møde
Referatet godkendes og underskrives.

Ekstraordinær generalforsamling med nye vedtægter.
Vores vedtægter er blevet lavet en del om. Vi har givet dem et nutidigt sprog. De gamle vedtægter er fra 1911, og redigeret i 1970. De hed dengang love for Videbæk Borgerforening. Dette er lavet om til Vedtægter for Videbæk Borgerforening.

Varslingen for vores generalforsamling er ændret til 14 dage før. Hvor den gamle kun skulle varsles 4 dage før.

Der skal nu 20 medlemmer til at lave ekstraordinær generalforsamling.

Der er også foretaget ændringer i økonomi og opløsning af foreningen. Vedtægterne kan ses på vores hjemmeside.

Brev til Ringkøbing - Skjern Kommune om bl.a. gadelys.
Vores brev til kommune er blevet hørt, og vi har fået sat fokus på problemet. Der har bl.a. været en artikel i Herning folkeblad omkring vores synspunkter. Vi har gjort opmærksom på at manglede gadebelysning skaber øget utryghed, uheld og tyveri, der let kan medføre til større udgifter end de kroner man evt. kan spare. Vi har også lagt vægt på at det sender et dårligt signal, ”Det mørke Vestjylland”.

Aftale med Ringkøbing - Skjern Kommune om arealer til arboret.

Vi har fået rådighed over arealet. Ringkøbing-Skjern Kommune har lavet en kontrakt der går til 2012, derefter skal den tages op igen. Arboreten kan benyttes at skoler, børnehaver, byens borger m.m. Borgerforeningen står med tilsyn og vedligeholdelse.

Ansøgning til Friluft Rådet om tilskud til arboret.

Vi har søgt friluftrådet om 53.000 kroner til oprettesen af stier, bænke og andet.

Referat omkring Videbæk Festuge

Vi arbejder videre med festugen i 2012.

Bemærkninger til nye vedtægter Videbæk Festuge
Vi har snakket vedtægterne igennem, og har kun små rettelser til den.

Nye projekter på Kjærvej og Hjejlevej m.v.

Hjejlevej har meldt fra. En sagde ja - en sagde nej. Uddelt 24 skemaer. Beboere på Hjejlevej ikke interesseret. Der bliver arbejdet med ansøgning til kommunen om Kærvej. Vi tager dog højde for evt. opgravning af vejen i 2011-2012.

Udpegning og uddeling af bevis til årets bygning 2010.

Den gl. dyrlægebolig har fået flest indstillinger og vælges til årets bygning 2010. Prisen vil blive uddelt den 26. november 2010.

Foreningens hjemmeside.
Cristina efterlyser information om, hvad vi arbejder med pt.

Udpegning af foreningens logo.
Anita sætter en annonce i avisen omkring vores logo. Fristen for at komme med forslag er udsat til den 1. december 2010.

Økonomi og budget
Vi har modtaget et beløb fra spillestuen på Westergaards Hotel. Vi sætter pengene af til vores projekt omkring vores jubilæum.

Orientering til pressen

Anita tager fat i Hanne, og sætter annonce i lokalavisen omkring vores logo.

Eventuelt.

Næste møde bliver den 26. november hos Erling.