Referat fra mødet den 26. november 2010

Godkendelse af referat fra sidste møde.
Referatet er godkendt og underskrives.

Drøftelse og planlægning af foreningens 100 års jubilæum.
Vi snakker om vores ideer til den 19. marts samt den 20. marts. Vi har endnu ikke fået et oplæg fra Bent. Erling har lavet et kort oplæg til et jubilæumsskrift, der fortæller noget om, hvad vi har lavet igennem de sidste 100 år. Skal vi lave et skrift, der fortæller, hvad vi har lavet og går og laver i dag. Eksempelvis vil bestyrelsens mødeaktiviteter, byfester og festugen samt deltagelse i byens 150 års jubilæum hver for sig fylde et helt tidsskrift. Det skal vi overveje til næste møde. Holger snakker med Niels Ladekjær omkring jubilæum. Vi skal snakke med butikkerne, om de er med på at lave noget sjovt med at Borgerforeningen bliver 100 år.

Orientering om oprettelse af arboret på kommunens arealer.
Vi har fået tilsagn fra Borgmesteren, om at området er til vores rådighed nu. Vi har søgt frilufts rådet om et beløb til arboretten. I alt 53.000 kroner. Samtidig har vi spurgt kommunen om hjælp. Kommunen vil gerne have lov til jævne noget af jorden omkring bækken, så det følger reglerne.

Forslag til forbedringer af foreningens hjemmeside.
Det tager tid, inden vi kommer på google, selvom vi har søgt. Det blev vendt, om vi skal lave en ny hjemmeside. Hvem skal sætte sig ind i det og vedligeholde den. Vi snakker videre om det næste gang. Vi skal lige have Cristinas besyv med.

Udvælgelse og præmiering af forslag til nyt logo.
Vi skal holde et møde i december, så vi kan få snakket om forslagene til det ny logo. Vi lader der gå nogle ekstra dage, så vi kan se om der kommer noget respons fra vores medlemmer.

Orientering af pressen.
Hanne fra Herning folkeblad har været ude ved årets bygning, og skriver omkring denne begivenhed. Samtidig har Astrid spurgt om lov til at skrive om årets bygning, dette kommer i uge 48. Samtidig vil hun skrive omkring vores logo.

Eventuelt.
Medlemsbrev til 2011 og girokort skal sendes ud i januar.
En oversigt over faste ting. Generalforsamling, årets bygning m.m.
Brevet fra handel og erhverv skal snakkes om til næste møde.
Næste møde den 7. december