Sammen er vi stærkere
Så støt Videbæk Borgerforening
Den støtter dig

Referat fra mødet den 30. juni 2010

Godkendelse af referatet fra sidste møde

Referatet godkendes og underskrives.

Meddelelser fra medlemmer

Nordea ønsker at vide om foreningen er gældfri, hvilket vi selvfølgelig er.

Holger har lavet et udkast til forskønnelse af Kærvej, hvor gadens beboere skal komme med gode forslag. Der kommer forhåbentlig et udspil ved næste møde.

Erling har sammen med Lokalhistorisk Arkiv hentet et par nye skulpturer af Jens Lund. De er kommet til at stå foran Lokalhistorisk Arkiv. Vi venter på tilladelse til at hente de sidste. Hensigten er, at de skal tilfalde Kunstmuseet.

Erling har været nede på legepladsen og repareret de to huse, vi har til at stå.

Vi vil søge om mulighed for at få et rør til bålplads på legepladsen.

Vi skal have fundet en ny dag til få malet færdig på legepladsen.

Status for hundeskoven ved Gl. Landevej

Kommunen skal gå i gang i denne uge. Vi skal selv i foreningen have købt nogle borde og bænke til at sætte op.

Møde med kommunen om arboretten og den grønne kile ved Gl. Kongevej

Et positivt møde med kommunen. Vi får papir på, at vi har rådighed over arealet på Gl. Kongevej. Det vil sige, at vi må gå i gang med at plante. Vi skal have aftalt, hvordan vi får ryddet området, så det er brugbart. Vi skal have snakket med skolerne og børnehaverne, om de vil med til at plante nogle træer.

Borgerprofilundersøgelse-profilering og bosætning

Vi skal se på undersøgelsen, og se hvor vores opgave ligger i Borgerforeningen. Vi skal have fat i ildsjælene, og belønne dem der vil fremad. Kreative folk der har kendskab til området. Vi skal følge med udviklingen. Vi skal vise, at vi ikke er under afvikling.

Vi tager den op igen til næste møde.

Foreningen hjemmeside

Cristina vil gerne lægge de forskellige ting ind på hjemmesiden, mens hun er på barsel, men vi skal gøre opmærksom på, hvad der skal ind. Vi skal have lavet et nyhedsbrev til næste møde.

Evaluering af festugen og vore indslag

Det blev vedtaget at festugen gentages igen om 2 år, altså i 2012. Festugen gav et mindre underskud. Vi holder møde igen den 8. september, når alle har fået gjort deres udgifter op, så kan vi endeligt se, hvor stort beløbet er. Alle foreninger kan komme til at hæfte for et beløb.

Medlemsforhold og aktiviteter

Jan har lavet en ny oversigt over vores medlemmer, som vi vil bruge fremover.

Budget og økonomi

Festugen gav et underskud for vores vedkommende, men vi er enige om, at det var en god uge. Foreningen har dog stadigvæk et lille overskud.

Orientering af pressen

Anita vil tage fat i Astrid ang. hundeskoven/ opfordring til medlemmer, der mangler at betale.

Anita har lavet en aftale med Bent Gråkjær, at hver gang vi runder 50/100 nye medlemmer, giver vi i fællesskab en middag på hotellet med Videbæk ben og øl til to.

Eventuelt

Næste møde bliver hos Anita, Kærvej 4, tirsdag den 24. august 2010 kl. 19.00