Sammen er vi stærkere
Den støtter dig

Generalforsamling den 29. marts 2012

Beretning fra bestyrelsen for 2011 - 2012
Videbæk borgerforening blev i 2011 100 år gammel. Vi i bestyrelsen, havde travlt med jubilæet, og afsløringen af springvandet i anlægget, som dog lige pt. står ganske stille.

Men selvom vi er en gammel forening, kan man ikke sige at vi er ved at gå i stå.

2011 blev et travlt år. Vi holdt for 3 år i træk grundlovsfest i anlægget, hvor vi med stor glæde kunne konstatere at en godt tradition er ved at være lagt, for atter at holde grundlovsfest i vores smukke anlæg. Det var også i 2011 vi blev færdig med at male vores legeredskaber på legepladsen, så de nu står flotte og nymalede. Til stor glæde for rigtig mange af vores borger i Videbæk.

Foreningens deltagelse i Videbæk Festuge, har igen i 2011 været en af de opgaver, som har krævet en indsats for bestyrelsen, det er endda endt ud med at Erling igen måtte tage formandskasketten på for at få samling på trådene. Samtidig har Holger været vores repræsentant for Borgerforeningen.

I 2010 fik bestyrelsen efter flere tilløb indgået en aftale med Ringkøbing - Skjern Kommune

Om at oprette en arboret i et grønt område nær bymidten. Vi kan nu glædes over at arbejdet er godt i gang, og en del skoleelever fra Videbæk skole, har været behjælpelige med at plante de mange træer.

Årets bygning blev kåret igen i år, denne gang gik det til den smukke vingård på Gl. kongevej, som er et flot indgang billede til vores lille by.

2011 blev også året hvor vi fik kigget på alle vores gamle procedurer, og Jan lavede et stor arbejde i at få nedskrevet vores ideer, og lavet en opfølgningsliste, så vi hurtigt kan få et overblik over vores arbejde.

Videbæk Borgerforening er med stor succes gået sammen med Videbæk Idræts-og Fritids-centret om en række spændende projekter. Det være sig både whisky smagning, og hyggeaften for par. Ting som vi helt sikkert vil prøve os af med i 2012, hvor flere ting lige så stille vil komme med. Her har Holger taget et stort ansvar.

Information af medlemmerne sker gennem nyhedsbreve og foreningens hjemmeside, der løbende forsøges forbedret og vedligeholdt. Hjemmesiden har dog stået lidt stille i en periode, men er atter oppe og køre igen, med Niels ved roret.

Videbæk Borgerforening deltager i en række forskellige møder inden for kunst, kultur, og foreningssamarbejde , jeg kan med stolthed sige at Videbæk Borgerforening er med rigtig mange steder og giver vores besyv med.

Vi deltog også i en flot julemesse i Videbæk Idræts - og Fritids center, hvor vi var repræsenteret med en stad, hvor vi blev besøgt af rigtig mange.

Året sluttede af med juletræstænding i byen, hvor vi i Borgerforening som noget nyt stod for tændingen af juletræet. Der dog med lidt start vanskeligheder blev tændt til sidst.

Tak for ordet. Hermed overgiver jeg beretningen til generalforsamlingen.

Anita Lind