Sammen er vi stærkere

REFERATER

BLIV MEDLEM

GÆSTEBOG

December kom der skilte op i aboretet.

Så blev lågerne ved indgangen til Herborg Bakker fra bakkevej, igen sat op. Vi har repereret søjlerne og malet lågerne, så nu ser de fine ud igen.

Vi har beskåret lidt omkring søjlerne , så man bedre kan se søjler og låger.

Arbejdet med aboretet skrider frem, der er blevet plantet i torvene og allèen med lind, er blever skiftet ud med søjleeg

Vi håber at blive færdige inden december.

Trods regn var der stor tilslutning til vores grundlovsmøde. Vi fik lov til at komme ind i kunstpavillongen, tak for det.

Randi og Janni lagde ud med flere sange.

Esmark holdt en fin tale om hvor vigtigt det er at værne om grundloven, og om hvad den indebærer.

Kids for Jesus sluttede af.

Borgerforeningen har genplantet egetræet, der blev plantet i anledningen af grundlovens 150 års jubilæum i 1999.

Grundlovsmøde i anlæget

Torsdag d. 5. juni 2014
Ved Vestjyllands kunstpavillon
Pastor Esmark er taler.
Underholdning med Kids for Jesus og Randi og Janni fra VAM

Aboret

Vi har fået bevilget nogle penge til at færdiggøre aboretet. I øjeblikket er vi ved at undersøge hvem vi skal have til at hjælpe os med det. Det er til at se , at den nye grill plads bliver brugt .

Kulturnatten / bølgen

Vi indviede vores nye grill i aboretet fredag d. 13 sep. Som det fremgik af annoncerne i lokalavisen var vi vært med grill og skumfiduser, alle var velkommen til at medbringe pølser eller andet til grillen, så ville vi tænde op.
Der var mange der tog opfordringen op , og tog pølser med. Det var en herlig aften med godt vejr.

Aboret

Så har aboretet endelig fået sin egen adresse som kan findes med GPS, adressen er som følger: Gl. Kongevej 1D, 6920 Videbæk.
Arbejdet med aboretet skrider fremad.
Hedebonden er kommet på plads, og arbejdet med grill-pladsen er godt i gang.
Vi har planer om at lave en gangbro ud i det sumpede område for enden af stien, det er også så småt kommet i gang.
Her er et par billeder fra aboretet.

Grundlovsmøde
Der var en fin deltagelse til vores grundlovsmøde i anlægget. Det var et flot vejr, selv om der kom en enkelt dråbe. Jan havde valgt at tale om demokrati og hvor vigtig det er at deltage aktivt i den demokratiske proces.

Vi havde en rigtig god week-end på messen d.16-17 marts. Der var stor interresse for vores stand, som vi havde sammen med Åges radio og Videbæk antenne forening. Vi har trukket lod i mellem de indleverede løsninger, og følgende har vundet:Jenette Vigsø vandt 1. præmien som er en middag for to på Westergårds hotel (3 retters søndagsmenu). Bodil Mikkelsen, Lilly Lægsgaard, Finn Strandgård og Inger Uldbæk har alle vundet vores bog om borgerforeningen gennem 100 år. Der blev også trukket lod i mellem dem som medte sig ind i borgerforeningen på messen og den heldige vinder af et gavekort til 10-4 blev Annette Knudsen, herunder er et billede fra overrækkelsen.

Hyggeaften for par blev igen en stor succes med udsolgt i løbet af kort tid. Her er nogle billeder fra arrangementet.

d. 7. december blev årets bygning udpeget, og det blev som forventet Vestjyllands kunstpavillon. Formanden Anita Lind holdt en flot tale, med begrundelse for vores valg.  Her er billeder fra afsløringen.

"Forår"

Skulpturen "Forår"  der stod ved F24, var ved at forsvinde i biler til salg, derfor besluttede vi at flytte den over på den anden side af Bredgade. Der er en fin plads lige ved indkørslen til rutebilstationen.