FORSIDE

REFERATER

BLIV MEDLEM

GÆSTEBOG

Som medlem støtter du en særdeles aktiv forening, som hele tiden har gang i mange ting. En stor del af vores arbejde går med at forskønne byen, og vi har således fået en del kunst hertil. "Rislestenen", som står mellem Bredgades Kiosk og Sportigan samt "De 4 årstider" i anlægget er blot et par eksempler.

Vi kan mange andre ting end at få kunst til byen. Det er også os, der har stået for at få lavet en legeplads i anlægget samt fået de to hytter sat op dernede. I 2010/2011 fik vi malet gynger og legehuse. Noget vi i bestyrelsen har gjort frivilligt på et par fridage.
I 2011 har Ringkøbing-Skjern Kommune spædet til og har sat nogle nye legeredskaber op. Noget vi i bestyrelsen naturligvis er glade for. Det er dejligt, når det arbejde, vi starter, bliver fulgt op og støttet af kommunen.

I   efteråret 2010 åbnede vi  hundeskoven på Gl. Landevej. Arbejdet med at få en hundeskov til byen begyndte ca. 2 år før, og det var derfor en stor lettelse og glæde, da vi endelig kunne holde officiel åbning. Vi håber, at byens hunde vil glæde sig over en plads, hvor de må rende frit omkring og lege med hinanden. Samtidig er det vores håb, at vi kan minimere hundeefterladenskaber i resten af byen... Se kort over hundeskoven

Sociale arrangementer er også noget, vi bruger en del af vores tid på og som medlem af foreningen, får du rabat på vores arrangementer. Vi har afholdt vinsmagning, ølsmagning, whiskeysmagning og huskoncert. Derudover er vi aktive i både juletræsudvalget samt festugeudvalget - faktisk var vi med i initiativgruppen bag festugen.

De sidste år er det os, der har arrangeret grundlovsdag i anlægget. Vi synes, man skal værne om sine traditioner og grundlovsdag er en gammel tradition, som går langt tilbage. Hvert år er vi ude og finde en ny grundlovstaler, som kan være både politisk eller ikke-politisk. Vi arrangerer også underholdning, så der er noget for de deltagende at høre og se på. Det har strækt sig fra en ung sangerinde, som stod alene med sin guitar, et stort kor samt harmonikaspillere.Vi fornemmer, at de, der har deltaget i vores grundlovsmøder, har hygget sig, og det er drivkraften bag, at vi fortsætter.

I 2010 udgav vi en  Kunst- og Byguide med ruter rundt i og omkring Videbæk, hvor man kommer omkring mange af byens kunstværker. Brochuren viser ruterne og fortæller om, hvad man ser på ruten. Den kan hentes i Tranbergs Boghandel, på Westergaards Hotel samt på biblioteket.

Vi har i forbindelse med vores 100 års fødselsdag i marts 2011 lavet en jubilæumsbog, som beskriver meget mere om foreningens arbejde igennem de sidste 100 år. Den kan købes ved henvendelse til en fra bestyrelsen eller i boghandlen.

Vi er altid åbne for nye idéer, så hvis du har et forslag, er du velkommen til at kontakte os enten pr. telefon eller pr. mail. Se disse under "kontakt".